خبر مهم | ممنوعیت واردات آیفون شامل این مدل‌ها نمی‌شود!

با اینکه خبرها حاکی از ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون است مدیرکل سازمان توسعه تجارت اعلام کرده این ممنوعیت مربوط به مدل‌های جدید این برند است و شامل حال آیفون ۱۲ و ۱۳ نمی‌شود.
خبر مهم | ممنوعیت واردات آیفون شامل این مدل‌ها نمی‌شود!
کد خبر : ۶۶۲۹۲

نرگس باقری زمردی، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات در سازمان توسعه تجارت، درباره ممنوعیت واردات آیفون به کشور اعلام کرد که ورود مدل‌های جدید گوشی‌های هوشمند آیفون (۱۴،۱۵ و بالاتر) با نشان تجاری (Apple) به کشور ممنوع است.

وی همچنین افزود که مدل‌های قبلی آیفون (۱۲، ۱۳ و ...) ممنوعیت ورود به کشور ندارند و اظهار کرد که سود بازرگانی ۹۶ درصد مربوط به همه برند‌های آیفون است.

این در حالی است که صدری خواه مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران، طی بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی در تاریخ ۸ خرداد ماه درخصوص واردات تلفن همراه اعلام کرده، واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل ممنوع اعلام شده و در صورت لغو ممنوعیت ورود توسط مراجع ذیصلاح، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ درصد تعیین شده است.

در بخشنامه گمرک اشاره‌ای به برند‌های جدید نشده و پیگیری‌های تسنیم از گمرک هم حاکی است، با توجه به اینکه مدل‌های ۱۳ و پایین‌تر از خط تولید خارج شده و تنها مدل‌های رفرش از این گوشی وارد کشور می‌شد، طبق هماهنگی و استعلام از وزارت صمت واردات برند تجاری اپل به استناد مصوبه هییت دولت به صورت کامل ممنوع اعلام شده است.

ولی با این حال اظهارات مدیرکل سازمان توسعه تجارت ابهام جدید ایجاد کرده که نشان از عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر است و اینکه کدام دستگاه درست می‌گوید، برای مردم مبهم است.

سال گذشته حدود یک میلیارد دلار گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار وارد کشور شده که قسمت عمده ان مربوط به مدل‌های مختلف آیفون بوده است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر